noscript
Kontakt telefon
Hrvatska
+385 21 456-456
Radno vrijeme
Pon - Pet
08:00h - 16:00h

FAQ

PRIVATNI SMJEŠTAJ

Kako pronaći smještaj na stranici?  

  1. Jednostavna pretraga:

    Naslovnica / Odaberite vrstu smještaja u tražilici / Datum boravka / Broj osoba / Lokaciju / Kliknite na "Traži"

  2. Pretraga po karti:

    Naslovnica / Kliknite na "Pretraga po karti" u tražilici / Kliknite na regiju / Kliknite na županiju / Kliknite na grad / Kliknite na "Prikaži ponudu" u desnom kutu

  3. Detaljna pretraga:

    Naslovnica / Kliknite na "Detaljna pretraga" u tražilici / Odaberite ponuđene detaljne parametre / Kliknite "Traži"

Kako rezervirati smještaj?  

  1. Odradite "Jednostavnu pretragu" / Kliknite na "Detaljna prezentacija" odabranog smještaja:
    • Unesite datume i broj osoba u obrazac "Kalkulacija/Rezervacija" i kliknite na "Nastavi" (Ovdje možete ukoliko je to potrebno, odjednom odabrati i rezervirati više soba ili apartmana u istoj kući ako ih ima u ponudi klikom na "Dodaj još jedinica")
    • Ispunite osobne podatke (ili ih unesite prijavom na Facebook/Google ili kao Postojeći korisnik) i kliknite na "Nastavi"
    • Ako imate posebnih zahtjeva, ili želite napisati da Vas je netko preporučio, ostavite poruku ili posebnu napomenu agenciji i označite da se slažete sa uvjetima poslovanja (Ako nemate posebnih zahtjeva bolje je prostor za napomenu ostaviti praznim jer će se na taj način Vaš zahtjev brže obraditi!)
    • Kliknite na "Nastavi"
    • Vaša rezervacija uspješno je zaprimljena, a Vi možete odmah platiti kreditnom karticom (Visa/Mastercard)! Ukoliko ne želite platiti odmah ili ne želite platiti kreditnom karticom uopće, u roku od nekoliko minuta dobit ćete e-mail s uputama za plaćanje
  2. U bilo kojem trenutku pritiskom na link "Detaljna kalkulacija" dobit ćete detaljan izračuna cijene i dinamiku plaćanja. Za dodatnu pomoć kod rezervacije javite se telefonom na +385 21 456 456, kliknite na "Kontakt" pri vrhu Naslovnice i ispunite obrazac za upit ili e-mailom na info@adriatic.hr
NAPOMENA: Ukoliko ste došli do detaljne prezentacije smještaja, ali ne vidite cijene (crtice umjesto cijena) ili ne postoji obrazac "Kalkulacija/Rezervacija", znači da je taj smještaj trenutno povučen iz prodaje, ali može biti tu već za nekoliko dana. Posjetite nas opet ili nas kontaktirajte putem chata, telefona ili e-maila. Naši zaposlenici iz podrške rado će Vam dati informacije!

Kako potvrditi rezervaciju – što moram platiti i kada?  

Da biste potvrdili rezervaciju potrebno je uplatiti iznos naznačen kao 'akontacija' za vrijeme rezervacijskog procesa – nekad je to cijeli iznos, ali u većini slučajeva jednu trećinu iznosa plaćate odmah, a ostatak direktno iznajmljivaču, na licu mjesta.

Ukoliko ste prilikom rezervacije odmah izvršili plaćanje kreditnom karticom, smatrajte da je rezervacija s Vaše strane potvrđena! Vašu ćemo karticu teretiti samo za slučaj kad je termin potvrđen i sa iznajmljivačeve (domaćinove) strane.

Ukoliko niste izvršili plaćanje kreditnom karticom tijekom rezervacijskog procesa, možete platiti u roku od 24 sata od potvrde raspoloživosti. Sve podatke koji su Vam potrebni pri uplati poslat ćemo Vam na e-mail adresu koju ste naznačili kada ste izvršili rezervaciju putem naše stranice.

Nakon što agencija na svome računu zaprimi uplatu, na e-mail adresu Vam stiže Voucher kao potvrda rezervacije sa svim detaljima o iznajmljivaču.

Kada je rezervacija kompletna?  

Nakon što agencija na svome računu zaprimi uplatu, na Vašu e-mail adresu stiže Vam Voucher kao potvrda rezervacije, sa svim relevantnim podacima.

Voucher je potrebno isprintati i ponijeti sa sobom na putovanje kao legitimni dokaz o potvrđenoj i plaćenoj rezervaciji koji ćete priložiti iznajmljivaču po dolasku. Ne zaboravite tražiti da Vam iznajmljivač potpiše primitak ostatka novca na Vašoj kopiji Vouchera!

Koji su načini plaćanja rezervacija?  

Plaćanje se vrši isključivo u Eurima, osim za goste iz Hrvatske koji plaćaju u protuvrijednosti u kunama na dan plaćanja (srednji tečaj HNB):

  • Kreditnom karticom (Visa/MasterCard/Maestro) možete platiti tijekom rezervacijskog procesa ili kasnije linkom iz e-maila koji dobijete s uputama o plaćanju
  • Bankovnom doznakom: Sve podatke koji su Vam potrebni pri uplati poslat ćemo Vam na e-mail adresu koju ste naznačili kada ste izvršili rezervaciju putem naše stranice

Kako mogu saznati adresu i kontakt podatke iznajmljivača?  

Po izvršenju uplate rezervacija je potvrđena i kao potvrdu agencija Vam u što kraćem roku putem e-mail adrese koju ste naveli šalje Voucher sa svim kontakt podacima iznajmljivača i smještaja gdje ćete boraviti.

Trebam li se javiti iznajmljivaču i kada?  

Poželjno je javiti se privatnim iznajmljivačima pred dolazak. U Voucheru ćete dobiti kontakt podatke iznajmljivača, točne GPS koordinate objekta i QR Kod preko kojega možete preuzeti upute za dolazak do objekta.

Najaviti se možete SMS porukom ili pozivom i pitati iznajmljivača dodatne informacije o smještaju koje Vas zanimaju.

Kako mogu otkazati ili izmijeniti rezervaciju?  

Ukoliko želite izmijeniti ili otkazati uvjete rezerviranog smještaja, morate to učiniti pisanim putem (e-mailom).

Promjena parametara nakon početka korištenja zakupljene usluge nije moguća. Postoji mogućnost novčane naknade pri nastanku izmjene i/ili otkaza rezervacije.

Moram li platiti za izmjenu ili otkaz rezervacije i u kojim situacijama?  

U slučaju izmjene rezervacije ovisno o vremenu kada izmjena nastaje, agencija naplaćuje fiksni administrativni trošak.

U slučaju otkaza rezervacije također se naplaćuje trošak kao određeni postotak od ukupnog iznosa, ovisno o vremenu kad je otkaz nastao.


Sve naknade propisane su u članku "PRAVO GOSTA NA PROMJENE I OTKAZ" u općim uvjetima.

Konkretni Uvjeti izmjene i otkaza rezervacije za Vašu rezervaciju će biti navedeni u Voucheru.

Kome se obratiti ako iznajmljivač nije u mogućnosti primiti goste na dan dolaska?  

Ukoliko iznajmljivač nije u mogućnosti pružiti uslugu smještaja na sami dan dolaska, potrebno je javiti se agenciji kako bi se pronašla ista ili bolja kategorija alternativnog smještaja. Napominjemo da su ovakve situacije izrazito rijetke.

U slučaju nemogućnosti pronalaska alternativnog smještaja o trošku Agencije, gost ostvaruje 100% povrata novca. U slučaju povrata uplaćenog iznosa gost nema pravo potraživati naknadu bilo kakvih dodatnih troškova vezanih uz njegovu rezervaciju.

Što ako iznajmljivač sam otkaže rezervaciju?  

Agencija je dužna sve goste koji su uplatom akontacije potvrdili svoj dolazak izvijestiti o promjeni u rezervaciji ili o otkazu odmah nakon nastupanja izvanrednih okolnosti te ponuditi alternativno rješenje (novi smještaj, alternativni termin, povrat novca...), ovisno o trenutku u kojem je otkaz nastao. U tom slučaju naravno nema otkaznih troškova za gosta!

Kako napisati review?  

Ukupan dojam o boravku u objektu koji ste rezervirali koristeći usluge Adriatic.hr možete napisati koristeći personalizirani link, koji Vam agencija šalje nakon isteka datuma Vaše rezervacije. Svi takvi dojmovi vidljivi su na stranici pripadajućeg smještaja.


Vaše mišljenje o radu naše agencije možete napisati u našoj Knjizi gostiju.

Jesu li moji podaci kreditne kartice zaštićeni?  

Svi podaci kreditnih kartica su zaštićeni i mogu se koristiti isključivo za jednokratnu naplatu rezervacije kako je određeno u Općim uvjetima pružanja usluga smještaja.


Svi podaci o kreditnim karticama šalju se direktno sustavu za naplatu i ne pohranjuju se u Agenciji.

Kako se prijaviti ili registrirati na stranici?  

Ukoliko pregledavate smještaj na našim stranicama i ne možete se odlučiti koji želite rezervirati, ako želite odložiti tu odluku za kasnije ili pokazati izabrane objekte obitelji, preporučamo da se registrirate na našoj stranici kako biste mogli sačuvati takve liste.


Kao naš registrirani korisnik dobivate:
  • mogućnost spremanja omiljenih objekata u "Uži izbor" gdje će oni ostati sačuvani sve dok ih ne odlučite izbrisati
  • klikom na gumb "Usporedba" mogućnost brze i jednostavne usporedbe objekata koje ste sačuvali
  • popust kod druge te svake iduće rezervacije
  • mogućnost da ostavite komentar i ocjenu na smještaj u kojem ste boravili, i podijelite svoja iskustva s drugim korisnicima

Trebam li vizu za Hrvatsku?  

Neki od naših gostiju, primjerice stanovnici Rusije ili Ukrajine, još od ulaska Hrvatske u Europsku Uniju za ljetovanje u Hrvatskoj ili tranzit preko Hrvatske trebaju podnijeti zahtjev za izdavanje turističke ili tranzitne vize. Sve detalje o proceduri preuzimanja vize možete saznati klikom na sljedeći link: proceduri preuzimanja vize.

Svi korisnici usluga Adriatic.hr koji su za boravak u Hrvatskoj trebali vizu mogu refundirati trošak vize. Saznajte sve o povratu troškova vize.


SVJETIONICI

Što ponijeti sa sobom?  

Gosti sa sobom trebaju ponijeti namirnice i začine, dodatne ručnike, kuhinjske krpe, šibice za paljenje štednjaka, deterdžent za pranje posuđa, sredstva za pranje sanitarnih prostora i sve drugo potrebno za boravak u apartmanu.

Kako funkcionira dostava namirnica?  

Na svjetionicima Savudrija, Veli rat i Struga moguća je dostava namirnica uz nadoplatu. Na Sv. Ivanu na pučini, Poreru i Prišnjaku također je moguća dostava namirnica, ali uz prethodni dogovor. Sušac i Palagruža pučinski su otoci pa namirnice gost treba osigurati prije odlaska na svjetionik.

Što ako gostu zatreba hitna medicinska pomoć?  

Smještaj u svjetionicima koji se nalaze na udaljenim otocima preporučujemo samo zdravim osobama. Ako je gostu potrebna hitna medicinska pomoć, po njega će doći brzo plovilo ili helikopter koji će ga odvesti do najbližeg bolničkog centra. Na svim svjetionicima postoje VHF radijske stanice preko kojih se može pozvati hitna pomoć ili zatražiti medicinski savjet preko emergency kanala 16 (kanal sigurnosti).

Borave li i svjetioničari na svjetioniku?  

U svim svjetionicima, osim na Prišnjaku, stanuju svjetioničari sa svojim obiteljima.

Može li se iznajmiti čamac?  

Ako imate dozvolu za upravljanje motornim plovilom, uz prethodni dogovor sa svjetioničarom, možete unajmiti njegov čamac.

ČARTER PLOVILA

Kako sastaviti posadu chartera?  

Prilikom sastavljanja posade, koja će u uvjetima drugačijima od svakodnevnih morati ostvariti suživot, potrebno je paziti na nekoliko stvari. Skupina bi trebala imati slične želje što se tiče plana plovidbe i izbora odredišta, omjera aktivnosti i odmora, boravka na moru i pristajanja u marine i sl.
U slučaju da iznajmljujete plovilo bez skipera, unaprijed odredite tko će biti glavni i tko će donositi važne odluke u spornim i opasnim situacijama. Osoba koja preuzme kormilo trebala bi, na osnovu iskustva i stručnosti, uživati puno povjerenje i poštovanje svih članova grupe.
Ukoliko članovi Vaše grupe buduće krstarenje vide na dijametralno suprotan način, savjetujemo da se na samom početku podijelite u dvije skupine kako ne biste imali nezadovoljavajući godišnji odmor.

Koje razdoblje je najpogodnije za krstarenje Jadranom?  

Jadran je povoljan za krstarenje tijekom svih godišnjih doba. Zato izbor termina možete prilagoditi svojim preferencijama i nautičarskim vještinama.

Ako se planirate otisnuti na more prvi put, ljeto će biti najbolji izbor jer je manje izgleda za vremenske neprilike koje bi zahtijevale posebna iskustva i vještine u upravljanju plovilom. Za iskusne moreplovce željne avanture zimsko razdoblje bit će idealno.

Želite li uz krstarenje osjetiti živahnu atmosferu jadranskih gradova, posjetiti kulturno-umjetničke priredbe i noćne klubove, ljeto je zasigurno najbolji izbor. Proljeće i jesen su idealna doba za nautičare koji uz kupanje u još uvijek toplom moru žele izbjeći ljetne gužve.

Ukoliko Vam je sunčano vrijeme imperativ, srpanj i kolovoz su idealni mjeseci za odmor, a izbjegavajte ih ako Vam je budžet presudan faktor prilikom izbora termina.

Kako odabrati akvatorij i osmisliti plan plovidbe?  

Izbor akvatorija prilagodite svojim željama i mogućnostima.
Ukoliko ste početnik, odlučite se za već iskušane rute s manje vjetrovitim područjima i razvedenom obalom gdje se možete skloniti u marini, lučici ili uvali do koje ćete stići za najviše 2 sata.

Ako ste se na more otisnuli zbog ronjenja i sportsko-ribolovnih avantura, raspitajte se koji dio Jadrana nudi najbolje mogućnosti za Vaše potrebe. Posebnu pažnju obratite na prikupljanje potrebnih dokumenata i dozvola te na upoznavanje sa zonama u kojima su ribolov ili ronjenje zabranjeni.

Nakon što odaberete akvatorij, korisno je isplanirati i dnevne rute. Preporuka je da se držite osnovnog pravila da do najudaljenijeg odredišta ne biste trebali potrošiti više od trećine raspoloživog vremena. Na taj način stići ćete uživati u izabranim destinacijama i vratiti se na vrijeme. Imajte na umu da su kazne za kašnjenje predaje broda izuzetno visoke.

Po kojim kriterijima odabrati plovilo?  

Vječna dilema - jedrilica ili motorna jahta?
Ukoliko želite dinamičan godišnji odmor na kojem ćete prevaliti veliki broj kilometara i vidjeti što više različitih odredišta, motorna jahta je idealan izbor za Vas. Ako biste radije željeli plutati na valovima i prepustiti se čarima plovidbe same, odaberite jedrilicu. Pritom ne trebate brinuti zbog eventualnog neiskustva jer su charter jedrilice izuzetno jednostavne za upravljanje.

Budžet je često faktor koji sužava mogućnost izbora pa ako je i Vaš nešto skromniji, zaobiđite motorne jahte koje su pravi "gutači" goriva.

Želite li svoje krstarenje na Jadranu isplanirati u srpnju ili kolovozu, toplo preporučujemo da što prije krenete u potragu za idealnim plovilom, a rezervirajte ga najkasnije do travnja. Naime, interes za iznajmljivanje plovila je velik i često se ona najbolja jako brzo rezerviraju.

Što se kvalitete tiče, preporučujemo da kod istog tipa i istog proizvođača određenog plovila uvijek birate novije, a pogotovo ako prvi put odlazite na krstarenje. Novije plovilo pruža bolju garanciju kvalitete i bezbrižnog provođenja godišnjeg odmora.

Koje stavke sadrži čarter ugovor?  

Da bi charter ugovor bio valjan i služio svojoj svrsi mora sadržavati slijedeće elemente:

    * uobičajene podatke o strankama ugovora: charter kompaniji i osobi koja unajmljuje plovilo. Ukoliko unajmitelj plovila neće biti i skiper, skiper se navodi posebno, zajedno sa svim bitnim podacima o dozvoli koja mu daje za pravo da upravlja plovilom,
    * predmet ugovora (predmetno plovilo sa svim svojim bitnim karakteristikama),
    * točna cijena najma plovila i točan iznos depozita, s jasnim uvjetima i mogućnostima plaćanja. Također trebaju biti izričito navedeni i svi dodatni sadržaji koje je unajmitelj zakupio, poput izvanbrodskog motora, gumenjaka, spinakera... sa pripadajućim cijenama,
    * termin najma, sa točnim datumima i satima kada se plovilo može preuzeti i do kada se mora vratiti u matičnu luku,
    * matičnu luku, odnosno luku u kojoj će se plovilo razdužiti u slučaju «one way chartera»,
    * točan broj osoba koje su zakupile plovilo, odnosno broj osoba koji će boraviti na plovilu.

Napominjemo da je na našim Internet stranicama charter ugovor dostupan u formi općih uvjeta najma plovila. S obzirom da se booking plovila obavlja on-line, odnosno ugovor o suradnji sklapa na daljinu, ne postoji formalni čin potpisivanja ugovora, već se smatra da uplatom rezervacije klijent potvrđuje da je upoznat s općim uvjetima najma plovila, te da ih u potpunosti prihvaća. Sadržaj općih uvjeta najma plovila, uplatom rezervacije, u potpunosti obvezuje, kako klijenta, tako i agenciju.

Odmah po primljenoj potvrdi uplate rezervacije agencija šalje klijentu voucher, na kojemu su posebno naznačeni svi bitni elementi charter ugovora, a s kojim on, dolaskom u matičnu luku, jednostavno preuzima zakupljeno plovilo.

Što treba ponijeti na krstarenje?  

Slijedi detaljan popis «stvari» za kojima bi Vam se mogla ukazati potreba tijekom plovidbe, odnosno «stvari» za koje bi bilo korisno da Vam se u slučaju potrebe nađu pri ruci. Napominjemo da pojedina plovila neke od navedenih stavki uključuju u standardnu cijenu plovila, no većina predloženih stavki je ipak osobne naravi. Na nama je da Vam ukažemo na njih, a konačna odluka je na Vama.

Dokumenti, telefonski adresar i sredstva plaćanja

    * voucher ili ugovor o najmu plovila
    * osobne isprave (putovnica, osobna iskaznica, vozačka dozvola i zdravstvena iskaznica)
    * uvjerenje o osposobljenosti za voditelja brodice
    * polica osobnog osiguranja
    * ostale isprave (ronilačke, ribolovne,...)
    * osobni telefonski adresar, s posebnim naglaskom na brojeve koje u slučaju potrebe možete kontaktirati neovisno o radnom vremenu, a koji uključuje telefonske brojeve lučkih kapetanija i Vaše čarter tvrtke.
    * novac (kreditne kartice, čekovi, gotovina)

Odjevni predmeti i obuća

    * jedriličarsko odijelo
    * zimska jakna
    * komplet tople odjeće
    * komplet lagane odjeće
    * trenirka
    * jedriličarske rukavice (sa odrezanim prstima)
    * jedriličarska kapa sa šiltom za zaštitu od sunca
    * zimska kapa
    * gumene čizme
    * lagane brodske cipele ili sportska obuća
    * obuća za kopno
    * kupaće gaćice (kostim)

Osobne stvari

    * osobni prsluk za spašavanje
    * sunčane naočale
    * rezervne kontaktne leće ukoliko ih nosite
    * maska
    * peraje

Osobna higijena

    * pribor za osobnu higijenu
    * ručnici za osobnu higijenu
    * ručnici za kupanje
    * papirnate maramice
    * toalet papir
    * kreme ili ulja za sunčanje (sa što većim zaštitnim faktorom)
    * sredstva za zaštitu od insekata

Sredstva za prvu pomoć i lijekovi

    * zavoji i gaze
    * flasteri
    * pribor za dezinfekciju

uz lijekove koje svakodnevno pijete bilo bi korisno da se na plovilu nađu i lijekovi protiv:

    * mučnine
    * želučanih tegoba
    * crijevnih problema
    * upale grla
    * kašlja
    * visoke temperature
    * alergija

Prehrana i piće

Neovisno o načinu prehrane za koji se odlučite (hranjenje u obalnim restoranima, ili pripremanje jela na brodu) preporučamo Vam da sa sobom ponesete dovoljne količine pića i začine, odnosno neke namirnice koje će se uvijek dobro naći, a koje u nastavku navodimo:

    * šećer
    * sol
    * papar
    * kvasina
    * ulje
    * tjestenina
    * gotove juhe
    * brašno
    * jaja
    * mlijeko
    * kava
    * trajni kruh

I naravno, nikako nemojte zaboraviti sa sobom ponijeti potrebne količine vode za piće!

Ostalo

    * osobni komplet nautičkog pribora i nautičkih karata (ukoliko imate)
    * ručni GPS (ukoliko imate)
    * osobni kompas (ukoliko imate)
    * dalekozor
    * pribor za sportski ribolov (za podvodnu pušku potrebna je dozvola)
    * nautički vodiči, turistički prospekti ili bilo koja druga literatura koja Vam može dati korisne informacije o akvatoriju kojeg ste izabrali
    * sredstva i pribor za pranje posuđa
    * sredstva i pribor za održavanje higijene sanitarnih čvorova
    * sredstva i pribor za čišćenje broda
    * sredstvo za dezinfekciju vode za piće
    * komplet korisnog alata
    * komplet oštrih noževa
    * škare
    * pribor za šivanje
    * zidarske rukavice (za lakši rad sa sidrom)
    * svjetiljka na baterije
    * šibice (upaljač)
    * svijeće
    * budilica
    * mobitel sa 12V punjačem za baterije...
    * fotoaparat ili video kamera
    * putni radio-kazetofon
    * kazete ili CD-ove sa glazbom koju slušate
    * ukoliko će na brodu biti neki glazbenik ponesite instrument koji svira
    * razne društvene igre
    * literaturu za razonodu i opuštanje

Da li je kod preuzimanja plovila potrebno položiti depozit?  

Prilikom preuzimanja ključeva zakupljenog plovila, potrebno je određena financijska sredstva predati voditelju baze, na ime depozita odnosno kaucije, a kako bi se pokrile eventualne štete na plovilu ili opremi, nastale za vrijeme trajanja Vašeg najma.

Napominjemo da Vas charter agencija može teretiti samo za iznos ostavljenog pologa, bez obzira na visinu počinjene štete. Preostali iznos se naplaćuje od osiguravajućeg društva.

Kaucija se teoretski može platiti na razne načine; gotovina, kreditne kartice, putnički i euro čekovi ili pak bankovne doznake, no obično charter agencija nudi samo neke od navedenih mogućnosti. Nije rijetkost da način plaćanja kaucije kojeg Vi preferirate bude i jedan od faktora koji će utjecati na odabir charter agencije kao Vašeg partnera za ovo ljeto.

Naravno, kauciju polažete tek u slučaju kada se i osobno uvjerite da stanje plovila i opreme u plovilu u potpunosti odgovara Internet prezentaciji, odnosno onome što Vam je predočio voditelj charter baze. Ukoliko plovilo bude vraćeno bez ikakvih naknadnih oštećenja ili gubitka opreme, kaucija će po check-out biti vraćena u cijelosti.

Na što treba paziti kod preuzimanja plovila?  

Kako bi sigurnost ljudi i plovila tijekom krstarenja bila što veća poželjno je da prilikom preuzimanja plovila obratite pažnju, provjerite i pregledate slijedeće:

Plovilo izvana

    * da li ima vidljivih oštećenja poput ogrebotina ili udaraca na trupu, bokovima i palubi
    * pregledajte stupiće ograde i obratite pažnju da nisu svinuti, odnosno da li su im postolja cijela
    * pregledajte bočne i krmene bokobrane
    * provjerite zategnutost ogradnih sajli
    * pregledajte sidro i lančanik, te obratite pažnju da li je drugi kraj zavezan u spremištu sidra. Zapišite duljinu sidrenog lanca, isprobajte sidreni vinč, informirajte se o tome da li postoji rezervno sidro i gdje se ono nalazi
    * ukoliko u najam uzimate i gumeni čamac pregledajte i njega, a posebnu pažnju obratite na ispravnost vanbrodskog motora i pripadajućih vesla

Palubna oprema

    * isprobajte vinčeve, na način da rukom zavrtite svaki vinč. Vinčevi se moraju glatko okrećati. Zapišite koliko ručica za vinčeve ste dobili!
    * isprobajte koloturnike oko jarbola, bočne klizače za škote genove, klizač škote glavnog jedra
    * provjerite stopere
    * stanite uz jarbol i pogledajte prema vrhu uz jarbol i križeve, te pritom obratite pažnju da li je jarbol uspravan, i da li su križevi jarbola okomiti na jarbol
    * provjerite pripone (sartije) da nisu suviše labave
    * zbog prolazaka plovila ispod mostova saznajte visinu jarbola od razine mora
    * podignite jedra na jedrilici i pregledajte da nisu oštećena
    * pregledajte podizače jedara i konope za namatanje jedara. Bitno je ustanoviti da nisu vidljivo oštećeni, odnosno izjedeni
    * zavrtite kormilo lijevo desno, kako bi ustanovili da nema slobodnog hoda

Krmena spremišta

    * prebrojte privezne konope i ocijenite da li ih ima dovoljno
    * prebrojite dodatne bokobrane i zapišite ih
    * provjerite mezomarin
    * provjerite postoji li kanta za zagrabit vodu
    * pregledajte opremu za čišćenje broda
    * utvrdite postoji li crijevo za vodu i provjerite je li holander na mjestu
    * ne zaboravite na kabel za spoj na električnu mrežu, u slučaju da plovilo ima mogućnost punjenja baterija
    * provjerite kaljužne pumpe

Motor i baterije

    * vezano uz motor svakako treba provjeriti tehnička uputstva u knjizi broda, te ukoliko bi Vam bilo što bilo nejasno, tražite da Vam se pojasni, odnosno pokaže. Nevezano od tehničkih uputstva na licu mjesta treba poduzeti slijedeće radnje:
    * dati kontakt motoru kako bi se provjerilo da li se motor pali lako i u prvom pokušaju
    * isprobajte komandu za gas (naprijed-natrag). Ona treba biti meka.
    * zatražite obvezan uvid u motor, informirajte se o procesu odzračivanja, mijenjanja impelera hlađenja, o postojanju dekompresijskih ventila, te gdje se nalazi rezervno ulje
    * provjerite da li je rezervoar goriva pun, kao što prema ugovoru treba biti. Napominje se da je poželjno izbjegavati situacije u kojima se razina goriva spušta ispod 1/3 kapaciteta rezervoara
    * saznajte gdje su baterije, koliki im je kapacitet i kako se koriste

Sigurnosna oprema

    * provjerite da li postoji samonapuhavajuća splav za spašavanje, te koji datum kontrole važenja je otisnut na njoj
    * postoje li signalne rakete, i da li ima barem 6 crvenih
    * gdje su smješteni aparati za gašenje požara, te koji je datum kontrole važenja otisnut na njima
    * je li broj pojaseva za spašavanje odgovara broju članova posade. Ukoliko sa sobom vodite malu djecu tražite da Vam daju posebne pojaseve za djecu, i kolut za spašavanje sa svjetlom?
    * u slučaju da ste iznajmili jedrilicu provjerite da li na palubi postoje sigurnosni pojasevi s kukama, a koji rad na palubi u lošim vremenskim prilikama čine sigurnijim
    * provjerite da li brod ima posebnu stolicu odnosno pojas za rad na jarbolu

Instrumenti

    * uključite sve navigacijske instrumente kako bi provjerili njihovu ispravnost, a posebnu pažnju obratite na kompas, radar, GPS, ploter i VHF radio stanicu
    * uključite i provjerite signalna svjetla za plovidbu noću i u otežanim vremenskim uvjetima (crveno, zeleno i bijelo signalno svjetlo)
    * informirajte se gdje se nalaze osigurači električnih uređaja, te pregledajte da li svaki osigurač ima natpis za što je
    * provjerite da li postoji priključak upaljača za cigarete, a koji među ostalim služi za punjenje mobitela, odnosno kao izvor struje za ostale električne uređaje
    * provjerite da li Vam stoji na raspolaganju komplet nautičkih karata i pribor za crtanje, odnosno određivanje položaja na karti (trokut, šestar, olovka i gumica)
    * ukoliko Vam na raspolaganju stoji radio-kazetofon koji je ugrađen u brod, provjerite i njega
    * informirajte se na kojim radio stanicama se emitira vremenska prognoza i u koliko sati

Unutrašnjost plovila

    * provjerite da li postoje vidljiva oštećenja namještaja ili opreme u unutrašnjosti plovila
    * informirajte se gdje je nalazi rezervoar vode, te način na koji se puni
    * provjerite ispravnost plinskog kuhala, način kako se pali i gdje se drži boca za plin
    * provjerite ispravnost hladnjaka
    * pregledajte sanitarne čvorove i tuš kabine
    * pregledajte kabine za spavanje, i provjerite da li ima dovoljno posteljine i deka za svakog člana posade
    * provjerite da li ima dovoljno posuđa i pribora za jelo, a posebnu pažnju obratite na otvarač za boce i konzerve
    * testirajte unutrašnju rasvjetu
    * provjerite prozore i krovne otvore, posebice obraćajući pažnju kako se otvaraju-zatvaraju i da li brtve dobro. Posebice obratite pažnju na zatvaranje vrata od kabina i raznih ormarića, kako bi se izbjeglo lupanje u vožnji, odnosno za nevremena.

Koju obveznu opremu brod treba sadržavati?  

Prilikom preuzimanja plovila uvijek je potrebno provjeriti opremu koja je sastavni dio plovila i pregledati njezinu ispravnost. U nastavku navodimo obveznu opremu koju prema pravilniku o brodicama treba imati charter plovilo, te opremu koja je u svakom slučaju dobrodošla:

Navigacijska pomagala

    * pomorske karte
    * peljari
    * popis svjetionika
    * turistički vodiči ili bilo kakvi drugi prospekti krajeva koje obilazite
    * GPS, ili po mogućnosti GPS sa svojim ploterom

Oprema plovila

    * sidro i pomoćno sidro sa sidrenim konopom dužine od cca. 50m
    * tri konopa za privez
    * rezervno ručno rudo u slučaju da plovilo ima kormilarski uređaj
    * bitve
    * vesla
    * čaklju (mezomarin)
    * kompas sa osvjetljenjem
    * propisana svjetla
    * svjetiljku na baterije
    * sirenu
    * VHF radio stanicu

Sigurnosna oprema

    * pojasevi za spašavanje (broj pojaseva ovisi o kapacitetu plovila)
    * pojasevi za spašavanje prilagođeni djeci
    * kolut za spašavanje s ugrađenim svjetlom i konopom od 25m
    * signalne baklje (minimum šest crvenih)
    * radarski reflektor
    * ispolac ili kaljužna pumpa
    * aparat za gašenja požara
    * sigurnosna splav

Prva pomoć

Zakonska obveza svih plovila većih od 5 metara je da imaju priručnu apoteku, i to sa slijedećim sadržajem:

    * zavoje
    * sterilne komprese i gaze
    * vatu
    * hanzaplast
    * običan flaster
    * sigurnosne igle
    * trouglu maramu
    * alkohol
    * amonijak, kojim se neutraliziraju opekline od meduza ili ubod otrovne ribe
    * geokorton lokalni anestetik za rane u spreju
    * riblja mast protiv opeklina od sunca ili posljedica nepažnje ili nestručnog rukovanja strojevima koji se zagrijavaju
    * andol protiv temperature
    * baralgin protiv mučnine

Ukoliko se ustanovi da plovilo nema propisanu kutiju za prvu pomoć ili da kutija nema propisani sadržaj u prekršaju ste, za koji je propisana i novčana kazna.

Alat, rezervni dijelovi i ostala oprema

Cijeli alat bi se trebao nalaziti na jednom mjestu, i to po mogućnosti u kutiji koja bi trebala sadržavati:

    * kliješta (kombinirke)
    * set ključeva
    * priručni pribor za popravak jedra
    * silikon
    * izolir traku

Rezervni dijelovi:

    * impeler
    * filtere ulja i goriva
    * remen alternatora
    * rezervne svjećice za izvanbrodski motor
    * motorno ulje
    * osigurači
    * adapteri
    * utikači

Od ostale opreme posebno ističemo:

    * posuda u kojoj će se prikupljati otpadna ulja
    * pila ili škare za željezo (ukoliko bi se ukazala potreba za rezanjem sajla jarbola)
    * sjekira i mornarski nož.

Na što treba paziti tijekom plovidbe?  

Kako bi plovidba protekla u najboljem redu preporuča se na vrijeme voditi brigu o slijedećim detaljima:

    * svakodnevno kontrolirajte razinu ulja u motoru, a posebice ako ste skloni u isto vrijeme koristiti i jedra i motor. U takvim situacijama motor radi pod nagibom, a u radu pod nagibom troši više ulja. Preporuča se ne upotrebljavati motor ukoliko je nagib plovila veći od 20 stupnjeva.
    * vodite brigu o tome da razina goriva u rezervoaru ne padne ispod 1/3.
    * nakon paljena motora provjerite da li motor izbacuje vodu kroz ispuh, kako bi se uvjerili da sustav hlađenja uredno radi.
    * u marinama i lučicama posebnu pažnju obratite na konope. Zbog trenutka nepažnje konop se vrlo lako zamrsi za propelu, a odmrsivanje zna trajati i satima. Ukoliko ste prilikom zapinjanja o konop imali razvijenu brzinu, vjerojatna su oštećenja na radilici i nosačima motora.
    * sa strujom postupajte racionalno. Dok ste na pučini za rasvjetu i hladnjak koristite isključivo servisnu bateriju, izbjegavajte suvišna svjetla, a gutače struje nastojte koristiti isključivo u onim prilikama kada motor radi. Napominjemo da u slučaju potpunog ispražnjenja baterija nećete moći pokrenuti motor.
    * sa pitkom vodom postupajte racionalno i to prvenstveno na način da kada god to prilike dopuštaju upotrebljavate morsku vodu.
    * uvijek vodite računa o dubini mora, kako ne bi oštetili kobilicu. Nasukavanja ili udarci u dno nisu opravdanja za eventualno nastalu štetu.
    * jedra kratite čim osjetite potrebu za tim, jer poslije može biti kasno.
    * prije samog početka plovidbe dogovorite pravila ponašanja, kojih se svi članovi posade trebaju pridržavati bez iznimke i odstupanja.
    * vrata na brodu i vrata od ormara za sobom zatvarajte, ili ih zakočite kukicom.
    * prije početka plovidbe provjerite jesu li svi prozori i bokaporte zatvoreni. Identična procedura je i sa ventilima u toaletu.
    * u lukama i marinama nikada ne koristite toalet. To je i zakonom zabranjeno, a za prekršitelje su predviđene visoke kazne. Kada ste na sidru u nekoj uvali toaletom se koristite tek pošto ste provjerili da nema kupača u blizini.
    * posebnu pažnju poklanjajte urednosti i redu na brodu. Svatko treba brinuti o urednosti svojih prostorija, a o higijeni i redu zajedničkih prostorija brinite zajedno. Na brodu se treba držati pravila da predmet koji ste uzeli, nakon njegove upotrebe, vratite na mjesto s kojega ste ga i uzeli. Brod na kojemu vlada nered jednostavno ne funkcionira. Brinite se o plovilu, pa će se i plovilo brinuti o Vama.

Što se od gosta očekuje prilikom vraćanja plovila?  

Sve ono što ste prilikom preuzimanja plovila, Vi očekivali od charter agencije, prilikom vraćanja plovila, charter agencija očekuje od Vas. Stoga, plovilo trebate vratiti na vrijeme, u stanju u kakvom ste ga zatekli, odnosno bez ikakvih vanjskih ili unutarnjih oštećenja, uz svu pripadajuću i dodatnu opremu, te naravno sa punim spremnikom goriva.

Kao na samom početku, sa Adriatic.hr predstavnikom, sve detalje ćete još jednom pregledati, te čim utvrdite da je sve u redu, odnosno da je plovilo vraćeno u stanju u kojem je i predano, u mogućnosti ste bezbrižno se pozdraviti s Jadranom, naravno puna srca i s nadom da će iduće ljeto ipak brzo doći.

Na koje zakonske propise treba posebno paziti?  

Savjeti i preporuke koje slijede upozoravaju na posljedice koje po prirodu može imati neodgovorno ponašanje pojedinca, te predstavljaju Adriatic.hr doprinos podizanju svijesti pojedinca u pogledu njegovog odnosa prema prirodi, a kako bi prirodne ljepote naše obale, mora i otoka sačuvali i za generacije koje tek dolaze.

Toaleti

Korištenje toaleta u marinama i lučicama je zabranjeno, a kazne za prekršitelje su visoke. Ukoliko se Vaše plovilo nalazi na vezu koristite se sanitarnim čvorovima u sklopu marine ili obližnjeg ugostiteljskog objekta. Ukoliko se nalazite u uvali, toaletom se koristite diskretno, tek pošto ste provjerili da nema kupača u blizini.

Smeće i otpad

Iskorištene i nepotrebne predmete, kao i sve druge vrste otpada nikako ne bacajte u more, a posebice ih ne ostavljajte na plažama i uvalama u kojima sidrite, jer najčešće ne postoje službe koje će otpatke sa takvih mjesta organizirano sakupljati i odvoditi na deponije. Smeće i ostali otpad odlažite na isključivo za to predviđenim mjestima u lukama i marinama u kojima pristajete.

Loženje vatre

Ukoliko se za potrebe roštilja ili stvaranja posebnog ugođaja odlučite za loženje vatre, to činite isključivo uz samu obalu, a nikako u borovoj šumi ili neposrednoj blizini bilo kakvog raslinja. To činite uz poseban oprez, te dok ima i najmanjeg žara vatru ni na trenutak ne ostavljate bez nadzora. Poželjno je da se u Vašoj blizini nalazi i vatrogasni aparat sa plovila, kanta za vodu ili bilo kakav prikladni "alat" koji bi mogao biti od pomoći ukoliko bi nešto krenulo po zlu.

Signalne rakete

Sa signalnim raketama postupajte krajnje odgovorno i savjesno, jer iskustvo je pokazalo da i one mogu izazvati požar na obali ukoliko se ispaljuju stihijski i nepromišljeno.

Ugrožene vrste

Bez obzira na cijelo bogatstvo i raznovrsnost flore i faune Jadrana, određenim biljnim i životinjskim vrstama, najčešće zbog nekontroliranog lova, prijeti potpuno istrebljenje. Svojim odgovornim ponašanjem vodite brigu o flori i fauni našeg Jadrana (ne zagađujte more, ribu lovite u onim količinama koje možete konzumirati, ne ubijajte životinje iz zabave, ne čupajte morsko bilje iz dosade...)

Ekološke katastrofe

Ukoliko tijekom krstarenja primijetite bilo kakve pokazatelje ekoloških katastrofa (naftne ili uljene mrlje, pomor ribe, požari...) ili im pak pridonesete, radi njihovog brzog i efikasnog stavljanja pod kontrolu, hitno obavijestite najbližu lučku kapetaniju ili službu spašavanja o tome.


Neka biser Mediterana svijetli što duže!
Live Chat Možemo li vam pomoći?
Adriatic.hr koristi "kolačiće" za pružanje boljeg korisničkog iskustva. Nastavkom korištenja naših internetskih stranica, slažete se s njihovim korištenjem. Saznajte više... Zatvori